.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وضعیت در میدان جنگ‌روانی قرمز شده است
یک تحلیلگر رسانه معتقد است سطح تهاجمات روانی و شناختی دشمن، روند صعودی دارد و در چنین شرایطی با تغییر آرایش، باید رویکرد تهاجمی و کنش فعال گرفت.
وضعیت در میدان جنگ‌روانی قرمز شده است

به گزارش شمال نیوز ، سینا قربانی کارشناس مسائل رسانه گفت: برآیند حرکتی تولیدات رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی با سوگیری‌های خاص، صعودی شده است.

 

اوافزود: جنگ‌های نسل چهارمی و ترکیبی با محوریت جنگ شناختی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین رسانه‌ای انجام می‌شود و حریف در این میدان جنگی تلاش می‌کند با وارونه‌سازی ذهن، ادراکات را دستخوش تغییرات نماید.

 

این کارشناس‌ارشد مطالعات رسانه در رابطه با الگوی عملیات روانی رسانه‌های خارجی، می‌افزاید: این رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا با وارونه‌سازی حقایق و تحریف واقعیت‌ها، شناخت و ادراک مخاطبان نسبت به مسائل پیرامون خود تغییر داده و از این طریق رفتار مورد پسند خود را بر افکارعمومی تحمیل می‌کنند.

 

سینا قربانی گفت: برآیند حرکتی محتوا‌های رسانه‌های غربی، صعودی و به سمت سلب تفکر مخاطبان و جهت‌دهی رفتار آنان است.

 

وی به انتشار گسترده محتوا‌های آموزشی در رابطه با آشوب از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و اکانت‌های منتسب به این شبکه‌ها و براندازان اشاره کرد و افزود: برآیند حرکت صعودی محتوا‌های آموزشی ضدامنیت و آشوب‌های شهری از اواخر تیرماه آغاز شده و با سرعت در حال گسترش در بستر شبکه‌های تلویزیونی خارجی و فضای مجازی است.

 

این تحلیلگر رسانه به نقش ربات‌ها در عملیات شناختی اشاره کرد و ادامه داد: اتاق‌های عملیات روانی خارجی با استفاده از ربات‌ها و توزیع گسترده محتوا‌های احساسی، تهییجی در صدد هستند تا با جرات‌بخشی عمومی، کاربران واقعی را در چرخه دروغ‌پراکنی خود قرار بدهند تا در این فرایند، نهایتا قدرت تفکر از فرد و جامعه سلب شده و او در مسیری قرار بگیرد که دشمن میدان ترسیم کرده است.

 

سینا قربانی، وضعیت در میدان جنگ روانی را " قرمز" توصیف کرد و گفت: در چنین شرایطی مسئولان با تغییر آرایش باید رویکرد تهاجمی و کنش فعال را بگیرند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.